Haluatko palauttaa tuotteen?

Meille on hyvin tärkeää, että olet tyytyväinen tilaukseesi. Jos kuitenkin haluat palauttaa tilaamasi tuotteen, kaikilla verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on Suomen kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Huomioithan, että yhtä tilausta kohden voit tehdä ainoastaan yhden maksuttoman palautuksen.

Tuotteiden tulee olla alkuperäisissä pakkauksissa, käyttämättömiä ja ehjiä. Niissä on lisäksi oltava tuotetunnukset ja -laput paikoillaan. Palautusoikeus koskee myös vioittuneita tuotteita tai virheellistä toimitusta.

Prym Consumer Finland Oy:lla on oikeus pidättää palautetun tuotteen hinnasta kohtuullinen osa tai kieltäytyä ottamasta tuotetta vastaan, mikäli palautettu tuote ei täytä edellä mainittuja ehtoja. Tuotteen hinnasta tehtävä pidätys arvioidaan tilanteesta riippuen.

1. Ilmoita palautuksestasi

Jos haluat palauttaa virheellisen, viallisen tai käyttämättömän tuotteen, sovi Prym Consumer Finland Oy:n kanssa palautuksesta etukäteenyhteydenottolomakkeellamme tai sähköpostitse verkkokauppa@prym.com. Valitse aihekenttään otsikoksi VERKKOKAUPPAPALAUTUS.

Jos teet ilmoituksen sähköpostilla, varmista että viestistäsi löytyvät alla olevat tiedot. Tietoturvasyistä emme etsi ja käsittele palautusta pelkällä nimellä.

  • Tilausnumero
  • Palautuksen syy
  • Nimesi
  • Osoitteesi
  • Puhelinnumerosi

Liitä mukaan myös kopio lähetyslistasta tai kuitista, jos mahdollista. 

Palautuksesta tulee aina ilmoittaa asiakaspalveluumme, jotta se on rekisteröitynä järjestelmässämme.

2. Pakkaa tuotteet

Pakkaa palautettavat tuotteet huolellisesti alkuperäiseen pakkaukseen tai muuhun kestävään pakettiin. Liitä mukaan tilauksesi mukana tullut lähetysluettelo ja tuloste meille lähettämästäsi viestistä tai vähintään tilausnumero sekä omat yhteystietosi, jotta osaamme yhdistää palautuneet tuotteet oikeaan tilaukseen.

Kirjoita paketin päälle seuraavat tiedot:

Prym Consumer Finland Oy / VERKKOKAUPPAPALAUTUS

Huhtimontie 6 B, 04200 Kerava

Huomioithan, että Prym Consumer Finland Oy ei vastaa huolimattomasti pakattujen palautusten vahingoittumisesta.

3. Vie paketti Postin tai Matkahuollon palvelupisteelle

Paketin palauttaminen on sinulle maksutonta. Jätä paketti lähimpään Postin tai Matkahuollon palvelupisteeseen.

Sinun tulee voida todistaa palautuksen lähetys, joten suosittelemme että säästät palautuksen kuitin.

Lähetä palautettavat tuotteet Prym Consumer Finland Oy:lle viivytyksettä, mutta kuitenkin viimeistään 14 päivän sisällä peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, kun viet tuotteet Postin tai Matkahuollon toimipisteelle ennen 14 päivän määräajan päättymistä. Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua tavaran vastaanotosta.

Maksusuorituksen palauttaminen

Hyvitämme palauttamasi tuotteet maksutapasi mukaisesti mahdollisimman pian sen jälkeen, kun olemme vastaanottaneet ja käsitelleet palautuksesi varastollamme. Hyväksytty palautus tai tilauksen peruutus hyvitetään viimeistään 30 päivän kuluessa. Saat hyvityksestä ilmoituksen sähköpostiisi.

Tuotteen vaihtaminen

Jos haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen, voit tehdä uuden tilauksen verkkokaupasta ja palauttaa haluamasi tuotteen ilmaiseksi.

Toimipaikkapalautukset

Posti ja Matkahuolto säilyttävät paketteja 7 vuorokautta, minkä jälkeen paketti palautetaan lähettäjälle ellei sitä ei ole noudettu palvelupisteestä. Kun paketti palautuu meille, teemme tilaukselle hyvityksen. Toimituskuluja emme kuitenkaan hyvitä noutamattomista tilauksista, vaan ne jäävät asiakkaan maksettavaksi.

Tuotereklamaatiot

Myymälästä ostetut tuotteet: Tee reklamaatio aina ensisijaisesti myymälään, josta viallinen tuote on ostettu.

Prym.fi-verkkokaupasta ostetut tuotteet: Jos verkkokaupastamme ostamasi tuote on virheellinen, viallinen tai vaurioitunut, ota meihin yhteyttä heti vian havaittuasi osoitteeseen verkkokauppa@prym.com. Lähetä meille 2–3 kuvaa reklamoitavasta tuotteesta ja siinä olevasta viasta.

Käsittelemme jokaisen reklamaation yksilöllisesti ja palaamme sinulle heti, kun olemme tehneet arvioinnin. Säästä kuitti, kunnes reklamaatio on hyväksytty. Hyväksytyn reklamaation yhteydessä vastaamme toimitus- ja muista kuluista reklamoidun tuotteen osalta.