SOPIMUSEHDOT

Yleistä

Nämä sopimusehdot koskevat Prym Consumer Finland Oy:n ylläpitämää verkkokauppaa www.prym.fi.

Toiminnasta vastaa Prym Consumer Finland Oy (y-tunnus 2714799-3), Huhtimontie 6 B, FI-04200 Kerava.

Käyttämällä Prym.fi-verkkokauppaa hyväksyt nämä ehdot ja sitoudut noudattamaan niitä.

Prym Consumer Finland Oy:lla on oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja julkaisemalla päivitetyt ehdot verkkokaupan sivuilla. Tutustu kulloinkin voimassa oleviin ehtoihin ennen tilauksen tekemistä. Nämä sopimusehdot ovat voimassa 1.9.2024 alkaen.

1. Verkkokaupasta tilaaminen

Ostoksia voit tehdä joko vierailemalla verkkokaupassa tai rekisteröitymällä Prym Consumer Finland Oy:n asiakkaaksi.

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa.

Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti.

Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin sopimusehtoihin. 

Tilausrajoitukset

Prym Consumer Finland Oy myy verkkokaupan kautta tuotteita yli 15-vuotiaille yksityishenkilöille (kuluttaja-asiakkaille). Alle 18-vuotiaat voivat maksaa tilauksensa vain verkkopankkimaksulla. 

Tilaus- ja maksuvahvistus

Maksettuasi tilauksen saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen.

Tarkasta tilausvahvistuksen sisältö. Säästä tilausvahvistus, mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa. Saat lähetyksen mukana myös kuitin ostoksestasi.

Hyväksytystä tilauksesta tulee ilmoitus verkkokaupan ylläpitäjälle ja tilaus lähtee käsittelyyn.

Tilaukset pyritään käsittelemään 1-3 arkipäivän kuluessa tilauksen saapumisesta, mutta pidätämme oikeudet poikkeuksiin. 

Maksaminen ja maksutavat

Voit maksaa ostoksesi verkkokaupassamme käytettävissä olevilla maksutavoilla.

Ellei toisin ole sovittu, Prym Consumer Finland Oy:llä on oikeus veloittaa maksu tilauksen yhteydessä. Laskutettaessa tai osamaksulla Prym Consumer Finland Oy tai sen yhteistyökumppanit voivat tarvittaessa tarkistaa luottotietosi kolmannelta osapuolelta ja ilmoittavat siitä sinulle erikseen. Prym Consumer Finland Oy pidättää oikeuden olla tarjoamatta kaikkia maksutapoja kaikkina aikoina tai ehdottaa vaihtoehtoista maksutapaa, mikäli valitsemasi maksutapa ei ole käytettävissä tilauksen käsittelyn yhteydessä.

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimivat Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa sekä Shopify Payments .

Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7

Innova 2

Lutakonaukio 7

40100 Jyväskylä

Puhelin: 020 718 1830

www.paytrail.com

 

Shopify Paymentsillä valittavanasi ovat seuraavat maksutavat: Visa-, Mastercard-  ja American Express -pankki- ja luottokortti sekä Apple Pay, Google Pay ja Shop Pay. 

Verkkopankkimaksu

Voit maksaa tilauksen minkä tahansa suomalaisen pankin verkkomaksupainikkeen kautta (Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki).

Kun käytössäsi on oman pankkisi antamat käyttäjätunnukset ja olet maksamassa nettiostoksiasi, siirryt verkkokauppamme sivuilta hetkeksi omaan pankkiisi ja maksat valitsemasi tuotteet suoraan omalta tililtäsi. Maksunsaajana näkyy Paytrail Oyj, joka huolehtii maksujenvälityksestä. 

Korttimaksaminen

Voit maksaa verkkokaupassamme Visa-, Mastercard- ja American Express -korteilla. Valittuasi käytettävän korttipalvelun kuvakkeen, sinut ohjataan turvalliseen korttimaksamiseen. Verkkokauppamme käyttää turvallisia Verified by Visa ja Mastercard securecode -varmennusmenetelmiä, mikäli kortti on mukana varmennusohjelmassa.

Yrityksellämme ei ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukorttisi tietoja tallenneta järjestelmiimme. Kortinmyöntäjästä riippuen voit tarvita pankkitunnuksia vahvistaaksesi korttimaksun, joten mahdollisissa ongelmatilanteissa ota yhteyttä pankkisi asiakaspalveluun. 

Mobiilimaksaminen

Voit maksaa ostoksesi seuraavilla mobiilimaksutavoilla: Apple Pay, MobilePay, Pivo ja Siirto. 

Lasku ja osamaksu

Ostosten maksaminen myös laskulla tai erissä on mahdollista. Valittavanasi ovat seuraavat lasku- ja osamaksupalvelut: OP Tililuotto, OP Lasku ja Walley. 

Alennukset ja alennuskoodit

Prym voi verkkokaupassaan tarjota alennuksia tai tarjouksia alennuskoodia vastaan. Alennuksia ei voi lisätä tilaukseen tilausvahvistuksen jälkeen. Varmista siis alennuskoodin rekisteröityminen ennen vahvistusta ja maksua.

Alennuskoodit ovat kertakäyttöisiä ja niiden käytössä tulee noudattaa annettuja ehtoja. Ehdot voivat koskea esimerkiksi voimassaoloaikaa, käyttöön oikeutettua henkilöä, toimitustapaa, yhdistettävyyttä muihin koodeihin, tuoteryhmiä tai yksittäisiä tuotteita. Alennuskoodia ei voi käyttää uudelleen, vaikka alkuperäinen tilaus peruutettaisiin tai tuotteita palautettaisiin. Alennuskoodi tulee käyttää tilauksen teon yhteydessä, emme hyvitä koodia jälkikäteen. 

Tilauksen peruuttaminen

Verkkokaupassa tapahtuva myynti on kuluttajansuojalainsäädännön mukaista etämyyntiä. Asiakkaalla on oikeus peruuttaa etämyyntisopimus ilmoittamalla siitä Prym Consumer Finland Oy:lle.

Jos haluat peruuttaa tilauksesi tai muuttaa sen sisältöä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme verkkokauppa@prym.com mahdollisimman pian tilauksen tekemisen jälkeen. Ilmoita viestissä tilausnumerosi. Tilaukset käsitellään saapumisjärjestyksessä. Tilausta on mahdollista muokata kun se odottaa käsittelyä. Kun tilaus on otettu käsittelyyn, sisältöä ei ole enää mahdollista muuttaa. Asiakaspalvelumme vastaa viesteihin saapumisjärjestyksessä klo 9-16 välisenä aikana. 

Oikeus evätä tilaus

Mikäli tilaamaasi tuotetta ei ole saatavilla, otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian. Tarvittaessa Prym Consumer Finland Oy:llä on oikeus perua kauppa. Puuttuva tuote hyvitetään tällöin tilauksen maksutavan mukaisesti.

Mikäli jonkin tuotteen kysyntä ylittää saatavilla olevien tuotteiden määrän, on Prym Consumer Finland Oy:llä oikeus rajoittaa asiakkaiden tilausmääriä. Olemme sinuun yhteydessä, mikäli tilaamaasi määrää ei voida toimittaa. Otathan huomioon, että verkkokaupan ostoskori ei varaa tuotteita varastosta ennen kuin tilaus on maksettu. 

2. Toimitus

Toimitamme tilauksia Manner-Suomeen (ei Ahvenanmaalle).

Lähetämme tilaukset joko Postin tai Matkahuollon palvelun kautta. Voit valita toimituksen valitsemaasi pakettiautomaattiin, postitoimipisteeseen tai perille asti tuotuna. Mikäli valitsemasi noutopiste on pakettiautomaatti ja se on täynnä, Posti ja Matkahuolto ohjaavat tilauksen lähinnä olevaan vapaaseen noutopisteeseen, jota ei voi jälkikäteen muuttaa.

Kun vastaanotat tuotteen, tarkistathan että lähetys on varmasti ehjä. Jos huomaat siinä vaurion, merkitse se kuljetusliikkeen rahtikirjaan ja ilmoita asiasta viipymättä Prym Consumer Finland Oy:n verkkokaupan asiakaspalveluun.

Kuljetusvauriot tulee ilmoittaa 7 päivän sisällä toimituksen vastaanottamisesta. 

Toimitusaika

Tilausten toimitusaika on normaalisti 1-3 arkipäivää. Saat sähköpostiisi vahvistusviestin, kun olemme käsitelleet tilauksesi ja pakettisi on lähtövalmiina.

Kampanjoiden, kuten esimerkiksi alennusmyyntien aikana ja muissa poikkeustilanteissa toimitusaika saattaa kuitenkin venyä. Jos näin käy, pyrimme aina ilmoittamaan siitä. 

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Mikäli tilaamasi tuote jostakin syystä ei ole saatavilla, sovimme kanssasi poikkeavasta toimitusajasta tai tilauksen peruuttamisesta ko. tuotteen osalta tai kokonaan.

Toimitustapa
Toimituskulut
Postitoimipisteeseen  6,90 €
Pakettiautomaattiin  6,90 €
Kotiosoitteeseen  12,90 €

 

Myönnämme ilmaisen toimituksen yli 60 euron tilauksiin postitoimipisteeseen tai pakettiautomaattiin toimitettuna. 

Lunastamaton paketti

Posti ja Matkahuolto säilyttävät paketteja noutopisteissään 7 vuorokautta. Tämän jälkeen noutamattomat paketit palautuvat lähettäjälle.

Lunastamatta jättäminen ei ole palautus tai peruutus. Vähennämme noutamatta jääneiden Prym Consumer Finland Oy:lle palautuneiden tilausten maksunpalautuksista lähetyksen toimittamisesta ja palauttamisesta koituneet postikulut.

 

3. Palautusehdot

Meille on hyvin tärkeää, että olet tyytyväinen tilaukseesi. Jos kuitenkin haluat palauttaa tilaamasi tuotteen, kaikilla verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on Suomen kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Huomioithan, että yhtä tilausta kohden voit tehdä ainoastaan yhden maksuttoman palautuksen.

Tuotteiden tulee olla alkuperäisissä pakkauksissa, käyttämättömiä ja ehjiä. Niissä on lisäksi oltava tuotetunnukset ja -laput paikoillaan. Palautusoikeus koskee myös vioittuneita tuotteita tai virheellistä toimitusta.

Prym Consumer Finland Oy:llä on oikeus pidättää palautetun tuotteen hinnasta kohtuullinen osa tai kieltäytyä ottamasta tuotetta vastaan, mikäli palautettu tuote ei täytä edellä mainittuja ehtoja. Tuotteen hinnasta tehtävä pidätys arvioidaan tilanteesta riippuen.

Katso tarkemmat tiedot ja palautusohjeet osiosta Palautusehdot

Tuotereklamaatiot

Myymälästä ostetut tuotteet: Tee reklamaatio aina ensisijaisesti myymälään, josta viallinen tuote on ostettu.

Prym.fi-verkkokaupasta ostetut tuotteet: Jos verkkokaupastamme ostamasi tuote on virheellinen, viallinen tai vaurioitunut, ota meihin yhteyttä heti vian havaittuasi osoitteeseen verkkokauppa@prym.com. Lähetä meille 2–3 kuvaa reklamoitavasta tuotteesta ja siinä olevasta viasta.

Käsittelemme jokaisen reklamaation yksilöllisesti ja palaamme sinulle heti, kun olemme tehneet arvioinnin. Säästä kuitti, kunnes reklamaatio on hyväksytty. Hyväksytyn reklamaation yhteydessä vastaamme toimitus- ja muista kuluista reklamoidun tuotteen osalta. 

Maksusuorituksen palauttaminen

Hyvitämme palauttamasi tuotteet maksutapasi mukaisesti mahdollisimman pian sen jälkeen, kun olemme vastaanottaneet ja käsitelleet palautuksesi varastollamme. Hyväksytty palautus tai tilauksen peruutus hyvitetään viimeistään 30 päivän kuluessa. Saat hyvityksestä ilmoituksen sähköpostiisi.

 

4. Muut ehdot

Prym-verkkokaupan immateriaalioikeudet

Verkkokauppa ja sen sisältö (kuten tekstit, kuvat, videot, logot, taulukot, tuotetiedot ja tunnukset) sekä verkkokaupan visuaalinen ilme ovat tekijänoikeuslakien ja -sopimusten suojaamaa Prymin omaisuutta. 

Kaikki verkkokauppaan ja sen sisältöön liittyvät immateriaalioikeudet (kuten tekijänoikeudet, rekisteröidyt ja rekisteröimättömät tavaramerkki- ja mallioikeudet, domain-nimet, patentit, tietokantaoikeudet sekä liikesalaisuudet) ja niiden käytöstä seuraava goodwill-arvo kuuluvat Prymille tai sen yhteistyökumppaneille. 

Prym ei myönnä verkkokaupassa asioivalle henkilölle mitään suoria tai epäsuoria oikeuksia mihinkään immateriaalioikeuksiin. Verkkokaupassa julkaistavaa aineistoa saa siteerata tekijänoikeuslakien ja -sopimusten sekä muiden sovellettavien säännösten mukaisella tavalla, jolloin siteeraajan on aina ilmoitettava lähde sekä säilytettävä kyseiseen aineistoon liittyvät tekijänoikeutta ja muita oikeuksia osoittavat merkinnät.

Aineettomia oikeuksia koskeviin erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia. 

Värivaihtelut

Koska laitteet saattavat toistaa värejä eri tavoin, tuotekuvia on pidettävä suuntaa-antavina.

Värivaihtelut kuvan ja fyysisen tuotteen välillä ovat mahdollisia esimerkiksi verkkoselaimen tai näytön väriasetusten vuoksi.

Myös lankojen värjäyserien välillä voi esiintyä eroja. Nämä erot eivät ole tuotevirheitä. 

Hinnat

Ilmoitetut hinnat koskevat vain tässä verkkokaupassa tehtyjä tilauksia. Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron. Hinnat eivät sisällä toimituskuluja ellei ole toisin mainittu. Tilauskohtaiset toimituskulut näkyvät ostoskorissa.

Verkkokaupan ostoskorissa sekä tilausvahvistuksessa on nähtävillä tuotteiden ja toimituskulujen ALV-erittely.

Jos tuotehinnoissa on selviä virheitä, tuotetta ei myydä huomattavan alhaisella hinnalla, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen. Prym Consumer Finland Oy pidättää oikeuden perua tilauksen selkeän ja olennaisen hintavirheen sattuessa.

Verkkokaupan hinnat ovat voimassa toistaiseksi. Pidätämme oikeuden muuttaa hintoja ja toimituskuluja. 

Ylivoimainen este

Prym Consumer Finland Oy ei vastaa viivästyksistä tai vahingoista, jotka johtuvat olosuhteista, joihin Prym Consumer Finland Oy ei ole voinut vaikuttaa.

Tällaisia ovat esim. yleiset työtaistelut, sotatoimet, tulipalot, salamointi, terrori-iskut, virallisten määräysten muutokset, tekniset ongelmat, viat voima-/tele-/tietokoneyhteyksissä tai muussa viestinnässä sekä alihankkijoiden toimittamien palveluiden viat ja viivästykset, jotka johtuvat edellä mainituista olosuhteista.

Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. työtaistelutoimenpiteet, henkilökunnan sairastuminen, tuonti- ja vientikiellot, häiriöt yleisissä tietoliikenneyhteyksissä, sähkökatkot sekä häiriöt postin kulussa tai maantieliikenteessä. Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kuukauden, on sekä tuotteen myyjällä että asiakkaalla oikeus purkaa kauppa ilman vahingonkorvaus- tai viivästysseuraamuksia. 

Erimielisyystilanteet

Prym Consumer Finland Oy vastaa tuotteiden mahdollisista virheistä Suomen lain mukaisesti.

Erimielisyystilanteissa voit saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi suosittelemme ottamaan yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Kuluttajariitalautakunta voi jättää asian käsittelemättä ellei kuluttaja ole ensin ollut yhteydessä kuluttajaneuvontaan.

Voit halutessasi käynnistää riita-asian käsittelyn myös Euroopan komission ylläpitämän Online Dispute Resolution (ODR) -foorumin kautta. ODR-foorumissa asioidessa tarvitaan tieto Prym Consumer Finland Oy:n sähköpostiosoitteesta, joka on verkkokauppa@prym.com.

Ennen asian viemistä kuluttajariitoja ratkaisevaan elimeen asiakasta pyydämme ottamaan yhteyttä Prym Consumer Finland Oy:hyn asian ratkaisemiseksi sovinnollisesti. 

Yhteystiedot

Prym Consumer Finland Oy (y-tunnus 2714799-3)

Huhtimontie 6 B

04200 Kerava

Puh. 09 274 320

Sähköposti: verkkokauppa@prym.com

Verkkokauppamme asiakaspalvelu palvelee arkisin klo 9–16.