Sopimusehdot

Slider

1. Yleistä

Nämä sopimusehdot koskevat Prym Consumer Finland Oy:n verkkokauppaa prym.fi. Toiminnasta vastaa Prym Consumer Finland Oy, Huhtimontie 6 B, 04200 Kerava, Y-tunnus: 2714799-3.

Pyydämme, että luet nämä toimitusehdot huolellisesti läpi ennen kuin tilaat. Käyttämällä Prym-verkkokauppaa hyväksyt nämä ehdot ja sitoudut noudattamaan niitä.

Prym Consumer Finland Oy:lla on oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja julkaisemalla päivitetyt ehdot verkkokaupan sivuilla. Tutustu kulloinkin voimassa oleviin ehtoihin ennen tilauksen tekemistä. Nämä sopimusehdot ovat voimassa 1.9.2020 alkaen.

2. Verkkokaupasta tilaaminen

Ostoksia voit tehdä joko vieraanamme tai rekisteröitymällä Prym Consumer Finland Oy:n asiakkaaksi. Tällöin voit seurata edellisiä tilauksiasi tilitietojesi kautta.

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa.

Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti.

Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin sopimusehtoihin.

Tilausrajoitukset

Prym Consumer Finland Oy myy verkkokaupan kautta tuotteita yli 15-vuotiaille yksityishenkilöille (kuluttaja-asiakkaille). Alle 18-vuotiaat voivat maksaa tilauksensa vain verkkopankkimaksulla.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Maksettuasi tilauksen saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen.

Tarkasta tilausvahvistuksen sisältö. Säästä tilausvahvistus, mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa. Saat lähetyksen mukana myös kuitin ostoksestasi.

Hyväksytystä tilauksesta tulee ilmoitus verkkokaupan ylläpitäjälle ja tilaus lähtee käsittelyyn.
Tilaukset pyritään käsittelemään 1-3 arkipäivän kuluessa tilauksen saapumisesta, mutta pidätämme oikeudet poikkeuksiin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7

Innova 2

Lutakonaukio 7

40100 Jyväskylä

Puhelin: 020 718 1830

www.paytrail.com

Verkkopankkimaksu

Voit maksaa tilauksen minkä tahansa suomalaisen pankin verkkomaksupainikkeen kautta (Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki).

Kun käytössäsi on oman pankkisi antamat käyttäjätunnukset ja olet maksamassa nettiostoksiasi, siirryt verkkokauppamme sivuilta hetkeksi omaan pankkiisi ja maksat valitsemasi tuotteet suoraan omalta tililtäsi. Maksunsaajana näkyy Paytrail Oyj, joka huolehtii maksujenvälityksestä.

Korttimaksaminen

Voit maksaa verkkokaupassa Visa, Visa Electron tai Mastercard -korteilla. Valittuasi käytettävän korttipalvelun kuvakkeen, sinut ohjataan turvalliseen korttimaksamiseen. Verkkokauppamme käyttää turvallisia Verified by Visa ja MasterCard SecureCode -todentamispalveluja, joiden avulla kortinhaltijan henkilöllisyys todennetaan.

Yrityksellämme ei ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukorttisi tietoja tallenneta järjestelmiimme. Kortinmyöntäjästä riippuen voit tarvita pankkitunnuksia vahvistaaksesi korttimaksun, joten mahdollisissa ongelmatilanteissa ota yhteyttä pankkisi asiakaspalveluun.

Mobiilimaksaminen

MobilePay on helppo, nopea ja suosittu mobiilimaksutapa. MobilePay-sovelluksella maksat ostokset verkossa vain yhdellä pyyhkäisyllä.

Voit tutustua sovellukseen tarkemmin MobilePayn verkkosivuilla.

Lasku ja osamaksu

Lasku ja tililuotto antavat sinulle lisää aikaa verkkokauppaostostesi maksamiseen. Niitä käyttämällä voit odotella tilauksesi saapumista rauhassa ennen sen maksamista. Maksun voit tehdä joko kerralla laskulla tai pienemmissä osissa tililuotolla, jolloin voit suorittaa kuukausittain sinulle parhaiten sopivan summan ja jakaa maksun enintään 36 kuukauden ajalle.

Laskulla saat aina 45 päivää korotonta maksuaikaa verkkokauppaostoksillesi. Pitkä maksuaika mahdollistaa sen, että ehdit tarkistaa ostoksesi ja tarvittaessa palauttaa sen ennen laskun erääntymistä. Maksutapaa voidaan käyttää jopa 5 000 € ostoksiin.

Maksuaikaa hyödyntääksesi tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka hakeminen käy helposti ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea sitä, jos olet vähintään 18 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Myös luottotietosi tarkistetaan Bisnode Finland Oy:n rekisteristä.

Kun olet saanut myönteisen luottopäätöksen sekä vahvistanut ostotapahtuman, saat laskun ostoksestasi sähköpostiisi. Jos haluat maksaa laskun pienemmissä osissa ja sinulle paremmin sopivalla maksuajalla (1-36 kk), sinun tulee tehdä jatkuvaa luottoa koskeva luottosopimus Collector Bankin kanssa kirjautumalla Omille Sivuille osoitteessa oma.collector.fi. Luottosopimuksen allekirjoittamisen yhteydessä sinulle myönnetään luottoraja, joka on käytettävissä myöhempiin ostoksiin luottoehtojen mukaisesti.

Kun sinulla on voimassa oleva luottosopimus, sinun tulee maksaa eräpäivään mennessä vain saamallasi laskulla mainittu vähimmäissumma mutta voit halutessasi suorittaa myös tätä suuremman summan. Sen jälkeen sinulle lähetetään kuukausittain sähköpostitse tililasku, kunnes luotto on kokonaan maksettu. Voit aina halutessasi lyhentää luottoasi myös tililaskulla mainittua vähimmäissummaa suuremmissa osissa.

Luottokustannukset ja luottoesimerkki: Prym Consumer Finland Oy:n verkkokaupassa sovelletaan kampanjaehtoja, joiden mukaisesti tililuoton korko on 19,2 % nimellisenä vuosikorkona ilmaistuna ja kuukausimaksu on 3,80 € kuukaudessa. Jos myönnetty luottoraja on 1 000 € ja se on kokonaisuudessaan käytetty Prym Consumer Finland Oy:n verkkokaupasta tehtyihin ostoksiin sekä luotto maksetaan takaisin 36 kuukauden aikana, sovellettavilla kampanjaehdoilla todellinen vuosikorko on 28,5 %, luottokustannusten yhteismäärä 402 €, maksettava kokonaismäärä 1 402 € ja maksuerien lukumäärä 36 kpl. Viivästyneistä maksuista veloitetaan lainmukaiset muistutusmaksut ja perintäkulut sekä korkoa viivästyneeltä ajalta.

Laskun ja luoton myöntäjä on Collector Bank AB, Lilla Bommens Torg 11, Box 11914, SE-404 39. Lisätietoja www.collector.fi

Saat täydelliset ehdot ja tiedot Collector Laskusta ja Tililuotosta seuraavista linkeistä:

Tarkempi palvelukuvaus »

Yleiset lasku- ja tililuottoehdot »

Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot »

Alennukset ja alennuskoodit

Prym tarjoaa välillä tarjouksia ja alennuksia, joko alennuskoodia vastaan tai ilman koodia. Tarjouksia ja alennuksia ei voi lisätä tilaukseen enää tilausvahvistuksen jälkeen. Tämän vuoksi on tärkeää, että varmistat alennuskoodin rekisteröitymisen ennen vahvistusta ja maksua.

Alennuskoodit (alekoodit, etukoodit) ovat kertakäyttöisiä. Alennuskoodien käytössä tulee noudattaa koodin yhteydessä annettuja ehtoja. Ehdot ja rajoitukset voivat koskea esimerkiksi voimassaoloaikaa, käyttöön oikeutettua henkilöä, toimitustapaa, yhdistettävyyttä toisiin koodeihin, tuoteryhmiä tai yksittäisiä tuotteita. Alennuskoodi ei ole voimassa enää uuden tilauksen yhteydessä, vaikka alkuperäinen tilaus peruutettaisiin tai siitä palautettaisiin tuotteita.

Syötä koodi ostoskorissasi ennen tilauksen maksamista. Kun olet valinnut tuotteet, paina “Maksa” ja voit laittaa ostoskorissasi koodin kohtaan “Alennuskoodi”.

Alennuskoodi tulee käyttää tilauksen teon yhteydessä, emme hyvitä alekoodia jälkikäteen.

Tilauksen peruutus

Jos haluat peruuttaa tilauksesi tai muuttaa sen sisältöä, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostilla verkkokauppa@prym.com pikimmiten. Kerrothan yhteydenotossasi tilausnumerosi niin autamme sinua muuttamaan tilaustasi mahdollisuuksien mukaan.

Huomioithan kuitenkin, että tilaukset käsitellään saapumisjärjestyksessä, käsittelyn jälkeen niiden sisältöä ei ole enää mahdollista muuttaa. Asiakaspalvelumme vastaa viesteihin saapumisjärjestyksessä klo 09-16.00.

Oikeus evätä tilaus

Mikäli jotakin tilaamaasi tuotetta ei ole saatavilla, olemme sinuun yhteydessä pikimmiten. Tarvittaessa myyjällä on oikeus perua kauppa. Joissakin tapauksissa tilattu tuote voi olla loppunut varastostamme. Tuotteen ollessa loppu, asiasta ilmoitetaan sähköpostitse. Puuttuva tuote hyvitetään tilauksen maksutavan mukaan.

Mikäli jonkin tuotteen kysyntä ylittää saatavilla olevien tuotteiden määrän, on Prym Consumer Finland Oy:lla oikeus rajoittaa tilausmääriä siten, että mahdollisimman moni tuotteesta kiinnostunut voisi sen verkkokaupasta ostaa. Olemme sinuun yhteydessä, mikäli tilattua määrää ei tällaisesta syystä voida toimittaa. Otathan huomioon, että verkkokaupan ostoskori ei varaa tuotteita varastosta ennen kuin tilaus on maksettu.

3. Toimitus

Toimitamme tilauksia Manner-Suomeen. Valitettavasti emme voi tällä hetkellä toimittaa tilauksia Ahvenanmaalle.

Tilaukset toimitetaan postitse, Postin tai Matkahuollon kautta sinun valintasi mukaisesti. Valittavanasi on seuraavat toimitustavat: toimitus kotiosoitteeseen, toimitus valitsemaasi postitoimipisteeseen tai pakettiautomaattiin. Mikäli valitsemasi noutopiste on pakettiautomaatti ja se on täynnä tilauksesi saapuessa, Posti ja Matkahuolto ohjaa tilauksen lähinnä olevaan vapaaseen noutopisteeseen, jota ei voi jälkikäteen muuttaa.

Kun vastaanotat tuotteen, tarkista että lähetys on ehjä. Jos huomaat kuljetuksessa tulleen vaurion, merkitse vaurio kuljetusliikkeen rahtikirjaan sekä ilmoita asiasta Prym Consumer Finland Oy:n verkkokaupan asiakaspalveluun.

Kuljetusvauriot tulee ilmoittaa 7 päivän sisällä toimituksen vastaanottamisesta.

Toimitusaika

Tilauksen toimitusaika on 3–7 arkipäivää.

Kampanjoiden, kuten esimerkiksi alennusmyyntien aikana ja muissa poikkeustilanteissa toimitusaika saattaa venyä. Pyrimme ilmoittamaan pitkittyneestä toimitusajasta aina selkeästi.

Toimituskulut

Loppusummaltaan vähintään 60 euron suuruiset, postipakettina tai kirjeenä toimitettavat kotimaantilaukset käsitellään toimituskuluitta.

Toimitustapa

Toimituskulut

Pikkupaketti luukusta  4,90 € (ainoastaan puikoille ja pientarvikkeille) 
Postitoimipisteeseen  6,90 € 
Pakettiautomaattiin  6,90 € 
Kotiosoitteeseen  12,90 € 

Lunastamaton paketti

Posti ja Matkahuolto säilyttää paketteja 7 vuorokautta jonka jälkeen paketti palautetaan lähettäjälle mikäli sitä ei ole noudettu palvelupisteestä. Kun paketti palautuu meille teemme tilaukselle hyvityksen, toimituskuluja emme kuitenkaan hyvitä vaan ne jäävät asiakkaan maksettavaksi.

Noutamatta jääneiden, Prym Consumer Finland Oy:lle palautuneiden tilausten maksunpalautuksista vähennetään lähetyksen toimittamisesta ja palauttamisesta koituneet todelliset postikulut, kuitenkin vähintään 10,00 euroa.

4. Palautusehdot

Meille on hyvin tärkeää, että olet tyytyväinen tilaukseesi mutta jos haluat palauttaa tuotteen niin kaikilla verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on Suomen kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Tuotteiden tulee olla alkuperäisissä pakkauksissa, käyttämättömiä sekä ehjiä ja niissä on oltava tuotetunnukset ja -laput paikoillaan.

Huomioithan, että yhtä tilausta kohden voit tehdä ainoastaan yhden maksuttoman palautuksen ja että vaihto- ja palautusoikeus koskee vain vahingoittumattomia, käyttämättömiä, avaamattomia ja alkuperäispakkauksessaan olevia myyntikuntoisia tuotteita.

Prym Consumer Finland Oy:lla on oikeus pidättää palautetun tuotteen hinnasta kohtuullinen osa tai kieltäytyä ottamasta tuotetta vastaan, mikäli palautettu tuote ei täytä näitä ehtoja. Tuotteen hinnasta tehtävä pidätys arvioidaan tilanteesta riippuen.

Mikäli haluat palauttaa virheellisen, viallisen tai käyttämättömän tuotteen, sovithan Prym Consumer Finland Oy:n kanssa palautuksesta etukäteen yhteydenottolomakkeemme kautta tai sähköpostitse verkkokauppa@prym.com ja merkitsemällä aihekenttään sanan VERKKOKAUPPAPALAUTUS.

Palautuksesta tulee aina ilmoittaa asiakaspalveluumme, jotta voimme varmistua palautuksen rekisteröinnistä.

Mikäli haluat palauttaa tuotteen, voit lähettää sen takaisin varastollemme näillä tiedoilla:

Prym Consumer Finland Oy / Verkkokauppapalautus

Huhtimontie 6 B, 04200 Kerava

Liitä palautukseen mukaan seuraavat tiedot:

  • Nimesi
  • Osoitteesi
  • Puhelinnumerosi
  • Kopio lähetyslistasta/kuitista
  • Palatuslomake tai vapaamuotoinen ilmoitus sopimuksen peruuttamisesta

Sinun tulee voida todistaa palautuksen lähetys, joten suosittelemme, että säästät palautuksen kuitin.

Sinun on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetät tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä. Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua tavaran vastaanotosta.

Prym Consumer Finland Oy ei vastaa huolimattomasti pakattujen palautusten vahingoittumisesta.

Tuotereklamaatiot

Mikäli tilauksesi on sisältänyt virheellisen, viallisen tai vaurioituneen tuotteen, pyydämme sinua olemaan yhteydessä heti vian havaittuasi tai viimeistään kahden kuukauden sisällä vian huomaamisesta yhteydenottolomakkeemme kautta tai sähköpostitse verkkokauppa@prym.com.

Tarvitsemme 2–3 kuvaa tuotteesta ja siinä olevasta viasta, josta haluat reklamoida. Pyydämme lähettämään kuvat meille sähköpostitse asiakaspalveluumme osoitteeseen verkkokauppa@prym.com.

Käsittelemme jokaisen reklamaation yksilöllisesti ja palaamme sinulle heti, kun olemme tehneet arvioinnin. Säästä kuitti, kunnes reklamaatio on hyväksytty. Hyväksytyn reklamaation yhteydessä me vastaamme toimitus- ja muista kuluista reklamoidun tuotteen osalta.

Maksusuorituksen palauttaminen

Hyvitämme palauttamasi tuotteet maksutapasi mukaisesti mahdollisimman pian sen jälkeen, kun olemme vastaanottaneet ja käsitelleet palautuksesi varastollamme. Hyväksytty palautus tai tilauksen peruutus hyvitetään takaisin 30 päivän kuluessa. Saat hyvityksestä ilmoituksen sähköpostiisi.

5. Muut ehdot

Prym-verkkokaupan immateraalioikeudet

Verkkokauppa ja sen sisältö (kuten tekstit, kuvat, videot, logot, taulukot, tuotetiedot ja tunnukset) sekä verkkokaupan visuaalinen ilme ovat tekijänoikeuslakien ja -sopimusten suojaamaa Prymin omaisuutta.

Kaikki verkkokauppaan ja sen sisältöön liittyvät immateriaalioikeudet (kuten tekijänoikeudet, rekisteröidyt ja rekisteröimättömät tavaramerkki- ja mallioikeudet, domain-nimet, patentit, tietokantaoikeudet sekä liikesalaisuudet) ja niiden käytöstä seuraava goodwill-arvo kuuluvat Prymille tai sen yhteistyökumppaneille.

Prym ei myönnä verkkokaupassa asioivalle henkilölle mitään suoria tai epäsuoria oikeuksia mihinkään immateriaalioikeuksiin. Verkkokaupassa julkaistavaa aineistoa saa siteerata tekijänoikeuslakien ja -sopimusten sekä muiden sovellettavien säännösten mukaisella tavalla, jolloin siteeraajan on aina ilmoitettava lähde sekä säilytettävä kyseiseen aineistoon liittyvät tekijänoikeutta ja muita oikeuksia osoittavat merkinnät.

Aineettomia oikeuksia koskeviin erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.

Värivaihtelut

Koska erilaiset laitteet toistavat värejä eri tavoin, tuotekuvia on pidettävä ohjeellisina.

Pyrimme kuvailemaan sivustolla myytävät tuotteet tarkasti, mutta värivaihtelut kuvan ja fyysisen tuotteen välillä ovat mahdollisia ja saattavat johtua esimerkiksi verkkoselaimesta tai näytön väriasetuksista.

Myös lankojen värjäyserien välillä voi esiintyä värieroja. Nämä erot eivät muodosta tuotevirhettä.

Hinnat

Hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät toimituskustannuksia, ellei toisin ole mainittu. Verkkokaupan ostoskorissa sekä tilausvahvistuksessa on nähtävillä tuotteiden ja toimituskulujen ALV-erittely.

Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo. Prym Consumer Finland Oy pidättää oikeuden perua tilauksen, kun kyseessä on selvä ja olennainen hintavirhe.

Verkkokaupan hinnat ovat voimassa toistaiseksi. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Ylivoimainen este

Prym Consumer Finland Oy ei vastaa viivästyksistä tai vahingoista, jotka johtuvat vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota ei ole kohtuudella voinut ennakoida tai jonka seurauksia se ei ole voitu välttää.

Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. työtaistelutoimenpiteet, henkilökunnan sairastuminen, tuonti- ja vientikiellot, häiriöt yleisissä tietoliikenneyhteyksissä, sähkökatkot sekä häiriöt postin kulussa tai maantieliikenteessä. Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kuukauden, on sekä tuotteen myyjällä että asiakkaalla oikeus purkaa kauppa ilman vahingonkorvaus- tai viivästysseuraamuksia.

Erimielisyystilanteet

Prym Consumer Finland Oy vastaa tuotteiden mahdollisista virheistä Suomen lain mukaisesti.

Erimielisyystilanteissa voit saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi suosittelemme ottamaan yhteyttä kuluttajaneuvontaan.

Kuluttajariitalautakunta voi jättää asian käsittelemättä, ellei kuluttaja ole ensin ollut yhteydessä kuluttajaneuvontaan.

Voit halutessasi käynnistää riita-asian käsittelyn myös verkkovälitteisen riidanratkaisufoorumin (ODR) kautta. ODR-foorumissa asioidessa tarvitaan tieto Prym Consumer Finland Oy:n sähköpostiosoitteesta, joka on verkkokauppa@prym.com.

Kuluttajaneuvonnan sivuille »

Kuluttajariitalautakunnan sivuille »

ODR-foorumin sivuille »

Yhteystiedot

Prym Finland Oy

Y-tunnus 2714799-3
Huhtimontie 6 B
04200 Kerava
puh. 09 274 320
sähköposti: verkkokauppa@prym.com

Verkkokaupamme asiakaspalvelu palvelee arkisin klo 09-16.00.